Materialistens kulafton

är vad jag har skådat ikväll. Här pratar vi inte upplevelsegåvor utan tunga paket med dyra innehåll. Barn som springer runt och vill ha mera, ungdomar som beklagar sig för att det var fel färg eller för stort när det det var 36 på kläderna. Mobiltelefoner, dockor som det växer tänder på, spelkit till X-box, espressobryggare, GPS och platttv till tonåringar som redan har tvapparater på sina rum har jag skådat denna kulafton.

Min son och jag... vi satt och beskådade spektaklet och hans 2 paket, ett från mig med hörlurar till datorn och ett från min svärmor med en tröja var vad han fick. Jag kan inte säga om han är besviken men helt klart fick han en upplevelsepresent detta år då han har sett hur familjer öser dyra gåvor över varandra.

Vi har varit totalt 24 personer och 6 familjer. Mat till ett helt logement, hundar och katter och där i all röra har jag suttit. Jag fick dock 2 julklappar av min svärmor vilket jag inte hade förväntat mig eftersom jag sällan räknar med att få något alls men hon prickade rätt till 100% när jag öppnade paketet med Sex and the City alla säsonger, samt ett hemmakit för chokladfondue.

Min son tog på sig fina tröjan han fick av "nyfarmor" och gick fram till henne och "nyfarfar" och gav dom varsin kram och tackade för julklappen. De andra vet nog fortfarande inte vad dom fått av vem.

Klockan är snart elva och då ska vi åka till Borstahusen och gå på midnattsgudtjänst, det är min största upplevelse och ett lugnt sinne infinner sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0