Häxornas dag

Idag är det en sån där dag som många längtar till, en långledig helg med familjen, vännerna eller på egen hand. Tärnafjällen överöses med skidåkare och sportstugorna värms upp sakta men säkert. Idag är det en dag då människan handlar för tusentals kronor där jag jobbar. Mat... döda djur och fiskar som är delikatesser i diskarna vilket får den enklaste vegis att vända magen ut och in. Å andra sidan så vore vegisen ganska så död om inte transporterna fanns med sitt eget globala förstörelsesystem. Hur man än vänder och vrider på det så har man ändan bak och jag har fanimej gett upp! Jag lever här och nu, försöker så gott jag kan och följer mitt samvete även i klimatpåverkan och jag äter kött.

Jag är deltidsarbetslös och är evigt tacksam att jag har de få timmar som jag kan få efter att jag har följt www.fattigbloggen.se nu under ett par veckor. Tjejen som lever på socialbidrag som undersökande journalistik och har fått igång drevet i Sverige. Jag tycker det är bra för jag är så innerligt irriterad, oroad och känner uppgivenhet efter att jag läser alla unga mödrars och unga kvinnors bloggar här på nätet som enbart handlar om kläder, smink och tävlingar. Charlotte Perelli har verkligen visat upp ett lågvattenmärke, hon är ändock "vuxen".

Nä, tacka vet jag häxor som Cecilia Bergroth. Nu blev det genast en tolkningsfråga igen, för den ynklige mannen är självklart en häxa något som ska brännas på bål för hennes ockulta beteende och hans egen rädsla inför henne. För den riktige mannen är hon styrka och kraft.

Nu önskar jag trevlig resa och jag ska gå iväg och skära lite "dökötte"

Godmorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0