Jobb & Fritid

Min förra arbetsgivare har mejlat idag och undrar om jag vill jobba några månader extra. Jag har redan lovat en vecka på semestern men kunde inte ta de två som han ville ha in mig på eftersom min nuvarande arbetsgivare hade dragit semesterperioden precis vid v. 28.

Ja, vad gör jag nu då? Jag har timmar på mitt nuvarande jobb, är lovad mer tid i maj och en eventuell egen tjänst i Juli om jag trivs, och dom trivs med mig. Jag måste ta ett snack med Maria idag och höra från när jag får mer timmar så jag eventuellt kan  jobba på två ställen under våren och slipper stämpla upp min a-kassa.

Förut jagades man av män, nu arbetsgivare :-) Det är fräckt!

Min sista dag på chattsajten igår, känns skönt! När man varit där några år så känner man av vibbar och det är verkligen ingen skön atmosfär just där. Kan bero på mig, kan bero på att jag har tröttnat, kan bero på att människan är genuint elak och har en mentalitet som säger... mår jag dåligt, ska alla andra oxå må dåligt.

Jag har obehagliga känslor av en tant där och för att inte attackera henne med otrevliga ord har jag gjort en youtube istället. Med orden hon skickat , bilder på henne och mina tankar om hennes beteende och det känns genast mycket bättre. Jag har vänt tillbaka den otrevliga energi hon har försökt sända över på mig i de hotfulla mail hon har skickat..

Är det de som kallas woodo? *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0