Manshatare

Ni kanske tror att jag är manshatare? Jag har läst gamla inlägg jag har och visst, jag skräder inte min ord när det gäller män som skadar eller på annat sätt missbrukar kvinnan och jag hittar alltid inlägg om män som är just av den kategorin som jag ogillar starkt. Jag läste en artikel i http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4923281.ab
om en sådan man. Han är (förhoppningsvis var) telefonförsäljare för Tele2 och ringde upp en kvinna som i samtalet ifrågasatte varför två tjejer bor ihop när han intervjuade henne. Kvinnan hade ingen lust att prata om sin privata situation med en telefonsäljare och då säger säljaren att han tycker det är ett HOT att två kvinnor bor ihop.

Vad är det jag har sagt hela tiden? Mannen ser kvinnan som ett hot och vill med alla medel sänka henne för att vinna kraft. Kvinnan är en intuativ varelse och kan se igenom mannen så länge han inte sänker henne med psykiskt nedbrytande ord eller knytnävar. Hans muskelstyrka försöker styra och hjärnan styr honom mer än hjärtat. Den emotionella biten är tillfälligt ur funktion. Nu gäller detta inte alla män men tyvärr har jag träffat på många såna i mitt liv.

Jag är en stark kvinna både fysiskt och psykiskt men har inte alltid förstått det själv och använt det fel tills jag insåg att med ord och resonemang kommer man otroligt långt men där orden tog slut för mannen kom knytnäven och våldet, övertaget och nedtryckandet istället. Så har det varit för mig sen jag var liten. Detta mönster lyckades jag bryta och har nu istället ett förhållande som handlar om mat och sex.

Mat och Sex....
Vilken ljuvlig kombination. Många kvinnor vill ha en man som försörjer dom och som hjälper till i hemmet, för mig handlar det om de två överlevande funktionerna. Mat och Sex. Jag har en man som lagar min mat och ger mig sex precis när jag vill. Han triggar mina erogena zoner med att ha maten färdig när jag kommer hem från jobbet. Mat som består av det som jag är. Härliga grönsaker, rena fräscha råvaror och han lagar den med kärlek, till MIG. Varje morgon står det frukost färdigt i kylskåpet och än idag, 3 år efter vår första frukost så ligger det ett kärleksbrev på bänken där han ger mig energi för en ny underbar dag. Inte så konstigt att han får sex med glädje av mig. Han GER.

Jag jobbar med mat, gourmetmat. Pecorino, Hälleflundra, Serrano och mycket mycket mer. Det är ett fantastiskt roligt jobb och där jag kan leva ut min positiva sida där jag känner att jag ger. Jag går med glädje till jobbet varje dag och nu är jag snart pågång :-)


Kommentarer
Postat av: Adonis

Som vanligt är din blogg bra och verklig!

Den mannen du skriver om måste vara stolt och lycklig!

2009-04-17 @ 11:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0