Vill ha

Det är i många bloggar jag ser de orden... Vill ha!

Jag får en konstig smak i munnen av såna ord, svårt att förklara men känslan är otacksam och att man bara vill ha mer och mer. Speciellt i en blogg läste jag vidare och fick mer kött på benet då kvinnan skriver om att livet är muffins, rulltårta och andra godsaker. Är det det som är livet? Vad lever hon på för planet?

För mig är livet följande... Jag njuter var gång jag spolar vatten i kranen och ser hela systemet med reningsverk, vatten i våran älv och hur det kommer friskt, klart och rent vatten ur vår kran. För mig är livet att öppna dörren till vår lägenhet och känna att jag har ett tryggt hem med värme i elementen och en säng att sova i. För mig är livet att somna med min hand på min mans axel och känna den energi som är kärlek mellan två själar och jag somnar in lugnt utan några plågor. Jag är så tacksam för att jag finns, att jag kan äta, att jag kan le och säga... Jag älskar dig.

Måste vara livet som har format mig :-)

Kommentarer
Postat av: susanne

Tiitar in lite här så här på morgonkvisten..ville önska dig en fin dag...Här skiner solen och själv skall jag snart till jobbet..(arbetslördag då grejjar vi alla föräldrar och barn i trädgården som omger oss som vår skola ligger på...vi har förskola och skola upp till 5:klass)



och du..visst e det skönt att få känna att man lever..jag försöker åxå se det lilla här i livet som små skatter och då blir jag miljonär..helt klart..då är man rik..



mys nu tilsammans o ta vara på er..Mvh Susanne!

2009-04-25 @ 08:03:18
URL: http://xanti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0