Energifält

Människor är underliga, underliga på så sätt att de sätter taggarna utåt om någon kommer för nära inpå deras energifält.

Jag besökte idag arbetsförmedlingen för att verifiera mina betyg och tjänstgöringsintyg och när jag väntade på min tur så gick det samtidigt runt handläggare och frågade om vi behövde hjälp vi som stog i kön. Jag såg det hela som en snabb och bra service för att inte skapa köer men kvinnan bakom mig satte armarna i kors när mannen frågade henne om han kunde hjälpa till med något. Hon svarade skarpt - det tror jag inte. Nähä, sa mannen, vad är det du ska göra? och det visade sig att han mycket riktigt kunde hjälpa henne så hon slapp stå i kö utan kunde sätta sig och invänta sin tur hos en annan handläggare.

Varför är människor så frånstöttande och varför kan de inte vara öppna i sinnet? Blockeringar är mitt svar.

Jag är ledig idag från jobbet för att i morgon gå på ett 10 dagars pass. Jag har passat på att uträtta ärenden och skulle skicka iväg ett paket till sonen till hans födelsedag men jag blev tvärsnål när jag skulle få betala 150kr bara för frakten, då var inte själva paketkostnaden inräknad.  Jag ska lösa det på något annat vis, bussbox kanske?

Jag har läst någonstans att intresset för en blogg är som bäst om man har mycket bilder. Okeeey... tänkte jag, men... varför har man då en blogg och inte ett fotoalbum på nätet? För mig är en blogg där ordet makt får härja fritt och där jag kan uttrycka mig genom tanken och ut i fingrarna. Visst, ett foto är väl kul ibland men jag älskar att läsa så därför söker jag gärna upp bloggar med bra text. Mitt senaste fynd är Domprosten Åke Bonnier även vigselförättare inför det stora bröllopet nästa år.

Jag gillar hans ord runt kristendomen och det själsliga arbetet man har i sig själv. Jag håller inte med om allt men det är ändå ett vattenhål för min djupa själ.




Här har jag lekt lite med Photoscape


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0