Dagens pensionär

Jag slängde ett öga på teven denna fredagkväll när jag njöt av min goa räkmacka framför burken och förvånades av en sak.
Poskodmiljonären... Det är ju ett lotteri som man kan delta i med sitt postnummer som lott och jag själv har en som kostar mig 150kr i månaden som dras via autogiro. Jag har varit med i 2 år nu utan resultat men man kan ju aldrig säga att man inte vinner något om man inte är med så jag väntar fortfarande på högvinsten. Däremot så förundras jag över våra pensionärer som sägs ha det så oftantligt dåligt i dessa tider men som om och om igen är med i rutan och vinner enorma summor med pengar. Nu är det så att de har inte bara en lott utan de kan ha upp till 10 lotter var! Det är mer än 1000kr i månaden som de pumpar in på något som iof gett resultat men om man verkligen har det så dåligt som pensionär så borde man kanske tänka på att lägga pengarna på annat än en massa lotter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0