Drottningbröllop

Äntligen säger jag!
Äntligen är det kvinnan av börd som får välja sin man av folket.

Lilla Victoria som jag som sann royalist följt sen den dagen hon föddes. Jag var inte ens i tonåren 1977 men var präglad av min mors intresse för kungaskrået. Varje jul köpte jag henne boken om kungafamiljens år och det satte även i mig sina spår. Jag är kanske en drömmare ibland trots mina tunga fötter i jordtecknet och jag blir upplyft och glädjs av den spirande äktenskapslyckan som Daniel och Victoria nu tillsammans ska forma.

Alla kungabröllop som varit genom åren har varit fest för mig i soffan. Jag har varit totalt okontaktbar och följt varje tv sändning i pompa och ståt. Victoria och Daniels annonserande om dagens förlovning är något som jag ser som ett ljus mitt i Sverigekrisen och visst finns det hopp!

Att det sen finns många som slår ner och pratar om kostnader, skattepengar och slöseri, ja, må så vara men när det gäller bröllop så satsas många kronor även för den vanlige när det är tid för stor fest och sannerligen... det blir inte mer i mitt lönekuvert än om vi skulle avskaffa monarkin.

LYCKA TILL VICTORIA OCH DANIEL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0