Du och Jag i sängen

Jag sprang på dig idag.
I jakten efter något sött som en bakelse, gokaka eller liknande så stog du där så snyggt uppställd. Så slät, så mörk, så sorgsen. I min tanke togs jag tillbaka till melodifestivalen där jag förfasade mig över din tomma och osynliga blick. Idag fick jag bekräftat att så var det när jag strök med mina fingrar över ditt ansikte. Mötet var oundvikligt och jag har tillbringat hela dagen med dig i sängen. Du, jag och 3 katter.

Min man lät oss vara ensamma så jag kunde smyga mig in i din tanke, oftast brukar författaren smyga in sig i andras tankar men jag läser människor med vad de skriver och hittar fragment av mig själv i det jag läser. Jag mötte din fd. fru en gång på Sturecompaniet för många år sen när jag slängde ord med en god vän som jobbade den kvällen. Vi pratar ibland om den händelsen för han skrattar var gång åt mitt trevliga sätt mot en människa jag inte kände och inte då visste var het i kändiskretsen och pågång mot sin succé, det var innan ni träffades. För mig var hon som alla andra, varken mer eller mindre. Jag har ett vagt minne av en annan världskänd person som också heter Martin och  svarade på ett mail engång som jag skickade till honom. Svaret visade på vilken nivå kändisvärlden rör sig och när jag idag fick dela dina tankar, dina upplevelser så fick jag allt bekräftat för mig.

TACK Martin Svensson och Hej! Mitt namn var Elton Persson för en heldag i sängen med endast avbrott för toalettbesök och lite mat i magen. Någon bakelse blev det aldrig, det var din bok som istället landade i korgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0