Livets Krönika

1973 - Det var då jag minns den första stora händelsen i mitt liv. Varje år har det hänt något i ens liv som man kommer ihåg, eller inte kommer ihåg, på gott eller ont. Varje händelse är som ett blad i ens livsbok, antingen läser man om det tills man förstår eller så river man ur det och försöker glömma. Böcker är viktig kunskap och din bok är kunskapen om dig själv. Jag ska titta på mitt eget mönster.

1973 - Jag och mamma flyttade från Skåne till Norrland.
1974 - mor gifte om sig med sin 3:e man. ABBA vann Melodifestivalen och jag satt och förundrades över deras skor.
1975 
1976 - Min styvfar köpte en ny bil. Importerad från Frankrike och märket hette Simca.
1977 
1978
1979
1980 - Jag träffade min blivande man.
1981 - Min lillbror föddes. Jag var då 15 år gammal.
1982 - Jag gick ut gymnasiet med bättre betyg än grundskolan.
1983
1984 - Här förlovade jag mig första gången med min ungdomskärlek.
1985 
1986
1987 - Planerna på familj började ta form. Vi köpte ett hus och jag slutade med P-pillerna.
1988 - Min första son föddes en solig septemberdag. En av de största händelserna i mitt liv.
1989
1990
1991 - Min andre son föddes. Även han har präglat mig genom åren. Svårt när man egentligen som vuxen ska prägla sina barn i hur det ska vara men jag har nog lärt mig mer av dom än dom av mig. 
1992
1993 - Separation från barnens far men vi lyckades reparera det och fortsatte ytterligare i 10 år
1994
1995
1996
1997
1998 - Min lillebror flyttade till oss efter att hans far gått ner sig totalt i alkoholism. Han var då 15 år och mamma lämnade familjen redan när han var 3 år, alltså 1984.
1999
2000 - Millenium och jag minns hur vi kämpade jag och min man. Det året lovade vi varandra ännu en kraftansträgning för året som skulle komma.
2001
2002 - Jag dök. Mitt livs största depression.
2003 - Skilsmässan ett faktum. Jag träffade en ny ung man som var helt fel.
2004 - Ensam, mycket ensam. Misshandel, mamma tog livet av sig, min hund blev sjuk, arbetslös. En helomvändning i mitt liv stog för dörren. Jag flyttade till ny stad, bröt med allt gammalt. Mina barn blev kvar och jag fick lära mig att man måste inte älska sin mamma.
2005 - FRI i själen.
2006 - Träffade jag min nya man
2007 - Vi gifte oss
2008 - Livet har bara börjat
2009 - Den tiden skapar jag själv. MEN ett konstaterande när jag nu tittar tillbaka på mitt liv är att allt handlar om personliga relationer. Att för mig är det personliga och nära anhörigas svek, kärlek, förlåtande och närvaro som påverkar mig mest i allt som händer. Jag förlåter mig själv, jag förlåter dom för de som är sagt och gjort. Det är då man kan gå vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0