För varenda unge

Ja, så är det!

Jag har varit med som världsförälder i ett år och det är intressant att se att det lilla man gör ändå blir så pass att ett barn får gå i skolan, ha en madrass att sova på och ett mål mat om dagen. GÅ MED DU MED! Klicka här

100 kr i månaden i ett år räcker till:

  • att låta fyra flickor gå i skolan under ett helt år eller
  • att vaccinera sex barn mot de sex vanligaste barnsjukdomarna eller
  • att utbilda 22 ungdomsledare i hur man skyddar sig mot hiv/aids
Alla är vi föräldrar på ett eller annat sätt. Alla har vi ett ansvar och när mina egna barn nu är vuxna satsar jag på att ge ett annat litet barn en drägligare tillvaro. Jag har i några år skänkt pengar till olika insamlingar istället för att lägga pengar på julklappar till mina egna. Visst har dom fått nåt litet men de har fått dela med sig till andra barn, utan vetskap förvisso :-)

Vi ska vara rädda om varandra och kärlek är byggstenarna i allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0