Här händer det grejor!

Här satt vi i godan ro på balkongen i morse. Frukosten framdukad och luften klar och varm. Sen hör vi en bomb, skott, kraftfulla smällar och Månen tittar på mig och säger -Nu skjuter nån jävel. Okey, sa jag mellan tuggorna.. men jag tror dom river festplatsen sen igår. Påväg mot Ersboda möter vi W som frågor oss om vi hörde skotten och om det är någon skjutövning på I20. Ingen aning var vårt svar och jag börjar tro att min mans blick, han sätt att säga att det var ett skjutjärn fick mig att förstå vad han varit med om i legionen.

Hursom, vi cyklade i 2,5 timme i det vackra vädret och stannade bara för att äta lite färska jordgubbar och vände sedan in mot stan igen. Väl hemma var det ett lugn som rådde på torget efter gårdagens festligheter och vi gick in i köpcentret och som vanligt sprang min man mellan hyllorna och bar byxor till mig. Han är suverän att ha med sig när jag ska handla för han hittar alltid det jag gillar, typ tält och sånt

Hans geniala idé efter en kycklingsallad på Apberget att vi skulle gå på bio eftersom han följt vädret på www.yr.no och sett att det skulle bli regn vid 15-tiden gjorde att vi styrde oss mot SF. Änglar och Demoner... Jag ska fundera lite mer på den filmen och suga in budskapet. Nu är vi hemma igen, promenerandes genom vattenpölar efter regnet och läser nyheterna och mycket riktigt, det var ett rånsförsök vi hörde och jag kan bara säga att det var inge kul ljud :-S

Bilderna som ligger på SVT visar insatsstyrkan som visste om rånet och lite kul är det att se dom i blå snickarbyxor eftersom dom var maskerade?! som byggarbetare.

Hoppas ni haft en bra dag i Solens tecken.

Kommentarer
Postat av: susanne

tjingeling..Nu e jag REDO!

2009-05-24 @ 20:07:25
URL: http://xanti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0