Rädda mammorna

Krigets onödiga offer, mammorna.
Mammor som får brösten bortskurna för att de inte ska kunna amma sina nyfödda barn. Mammor som våldtas brutalt inför sina barn och sin familj. Mammor som får sina underliv sönderskurna av grymheten själv. Mammor som inte har gjort någonting, de är bara mammor.

Det är så grymt att jag får ont i magen. Idag är det mors dag och jag fick ett gulligt sms av min yngste son med de enkla orden - jag älskar dig mamma. Tänk om jag varit en av de mammor som fått uppleva krigets helvete och jag inte hade kunnat amma mitt gossebarn, eller än värre, jag hade dött vid förlossningen och han hade blivit lämnat till intet för ingen tog hand om honom.

Det gör ont i mitt bröst när jag tänker på hur kvinnor lider runt om i krigets ondska.
Det gör ont i mitt bröst när jag känner hur mycket jag älskar mina två pojkar och att det ska hända dom något för jag vill att de ska ha ett bra liv och känna sig trygga.

Mitt i allt detta går mina tankar till en gammal vän som natten mot lördag miste sin dotter i en bilolycka. En ung flicka född samma år som min första son. Det kunde ha varit jag som nu satt med stirrande blick och en smärta och sorg som är nästintill outhärdig.

Tack för att jag fått vara mamma, den kärleken dör aldrig.
Tack min älskade man för rosorna och vinstlotterna jag fick i morse med hälsning från bägge pojkarna. Du tänker då på allt för att jag ska få känna mig speciell. Älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0