sms roulette

är tydligen den nya leken för de som är orädda och vågar hålla huvudet kallt. Jag kollade in aftonbladet i morse och såg det nya programmet med ett antal småkändisar som samlats på en krog i Stockholm för att ha roulette i samvete och "jag är inte rädd för att göra bort mig". Det går till så att man har en lekledare som talar om vilket nummer i sin telefonbok man ska skicka sms:et till och sen dikterar han/hon vad man ska skriva. Alex Shulman var först ut för han pallade inte att skicka till en chef som han hade respekt för vilket jag tycker var sunt gjort.

Jag har lärt mig genom åren att man kan inte säga och göra saker mot vem som helst för det tas inte alltid emot med ett leende och att man ändå tycker om personen. Människor är ganska lättstötta och alla har inte förmågan att skratta åt det mesta utan tar saker extremt personligt. Jag själv hade förmodligen kunnat skriva vad som helst till vem som helst till för bara några år sen och nyfiket väntat på ett svar. Oftast kommer inget svar utan man blir istället totalt dissad och idiot förklarad *ler*

Jag tror detta är en lek som sprider sig kraftigt just nu och under sommarens varma sommarkvällar då de flesta fått lite alkohol innanför kroppen så det kanske är dax att städa telefonboken från pinsamma situationer. Eller så ser man vilka man verkligen är vän med om man får ett kul svar tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0