Våga Bildela!

Alltså, jag har väntat och väntat och nu kom det. Som alltid så kommer saker till en bara man har tålamod att vänta.

Vi är snart med bil! Efter att ha varit utan bil sen 2007 med miljötänk och att slippa dyra kostnader för vad en bil innebär bestämde jag mig för att sälja min bil och motorcykel det året. Vi flyttade in till centrala stan och har haft cykel och ben som fortskaffningsmedel. Idag damp det ner ett erbjudande i brevlådan om att Våga Bildela!

Ett erbjudande om att alltid ha tillgång till bil för 99kr i månaden, betala bara per timme som bilen används och bensin, samt en viss kilometeravgift. Jag har räknat på det hela och det blir hur jag än gör billigare än att äga en bil. Jag slipper parkeringsproblem, service, skatt och besiktning. Jag kan välja mellan flera nya fräscha bilar om vi vill göra en tur eller bara ska iväg och storhandla.

För visst är det kul att kunna ha tillgång till bil utan ansvar och dyra lån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0