Väskryckare

Idag fick jag höra kvinnans version av väskryckningen som skedde här i Umeå tidigare i veckan. Hon kom som kund och handlade och funderade lite runt kortet som är kopplad till där jag jobbar och sen började hon berätta.

Det är en mycket otrevlig upplevelse när man inte i sin vildaste fantasi förstår vad man utsätter en människa för då man dyker upp bakom en ensam kvinna på cykel och med moped och kompis som kör, så smyger man bredvid den som cyklar och rycker väskan ur cykelkorgen. Precis så brukar jag också ha min väska när jag är ute på tur.

Polisen hade sagt till henne att hon trots allt gjort helt rätt. Man ska INTE ha väskan fast på kroppen för de kan använda kniv för att sprätta sönder remmen och då förstår man ju vad som kan hända om det går riktigt illa vid uppskärningen. Man ska helt enkelt tänka att det det kommer inte att hända mig något och lita på det.

Vad säger man då om det? ja, det är väl så jag också tänker men när man varit utsatt för brott så blir man bränd och extremt noga med sin säkerhet och det på många sätt.

Kvinnan var mycket skärrad och jag förstår henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0