Leende

Idag har jag gått med ett leende på läpparna och känt den gåva jag är född med, att se. Jag gjorde mig av med negativ energi för någon dag sedan då jag berättade om min fd. svärmor. Den undvikande och en blandning av rädsla och respekt för att möta henne och inte veta vad jag ska säga är som bortblåst och detta för att jag tog tag i känslan och frågade mig själv varför jag drömde om henne.

Jag visste att mitt högre jag försökte säga mig något för idag möte jag henne :-)

Jag har varit hos frissan idag och klippt mig. Min frissa ligger väst på stan så jag får mig en härlig promenad när jag går dit och påvägen hem, när jag passerar E4:an så mötte jag min fd.svärmor med sin syster. Arm i arm gick dom och jag log mot henne men jag sa inget. Jag kände bara att.... hon såg inte vem jag var, i hennes blick var jag vem som helst som hon mötte på gatan. Det fick mig att le ännumera och hela vägen hem så var jag lugn som en filbunke och kände att nu var det kapitlet över i mig.

Mitt leende var oxå en klar övertygelse om att jag kände att vi skulle mötas igen inom kort och det var en föraning om det. Jag har gåvan, men inte alltid att jag har lyssnat på den, därav många beslut som blivit fel i livet. Idag lyssnar jag extra mycket inåt och det ger mig såna här aha upplevelser och får mig att känna till, istället för att tänka till lite extra.

Umeå lyser i sin glans idag. Ingen sol men allt skimrar ändå för mig och sen har jag en sån söt ung dam som fögyller min inbox lite nu och då. Det känns som jag har fått mig en tös, en vuxen tös men med frågor som en ung dam ska ha och som hon reflekterar vid. Det är stort och starkt. Hon reflekterar.

Kram till Er alla och en extra stor kram till dig M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0