Valurnan

Igår gick jag min sista runda bland valurnorna och inväntade att någon skulle ge mig en liten sedel och ett försök att påverka mig i mina val. Frågan är om det är trevligt att även politiker har slutat mangla den enskilda individen med hårt budskap för det var bara EN som såg mig och frågade om mitt val.

Eftersom jag ska flytta nästa vecka så har jag ingen aning om landstings- eller kommunvalet och jag hade faktiskt tänkt rösta blankt, tills igår. För denna trevliga dam från kristdemokraterna gav mig en broschyr och hennes avslappnade och mjuka sätt med kaffekoppen i handen och bullen i munnen, fick mig att slappna av mellan alla tankestyrda energier som låg i luften.

Så ja, du lyckades damen. Du får min röst idag för landstingsvalet men du i kommunen som inte ens såg mig, du blir blank, precis som jag var igår.

Enligt tradition på valdagen så blir det en härlig promenad till vallokalen och efter röstningen går vi på kondis och köper en bakelse. Resten av kvällen består av valvaka och tvättstuga. Det blir en spännande kväll och frågan är, ska Sverigedemokraterna få mandat i riksdagen? Det kan bli en rysare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0