Only Good Can Judge Me

Jag fick en snäll liten kommentar igår där min felstavning var i fokus. Eller var det inte felstavning? Allt är en tolkningsfråga och som jag alltid brukar säga är att.... den som dömer försöker sätta sig över andra människor. God eller Good... Gud eller God, - ja, för mig är Gud god och det innebär att bara den som är god kan dömma mig.

Så någon rannsakan från Gud, käre "musichandyman" är jag inte speciellt orolig för, snarare är det så att rannsakan är något man gör inom sig och har man Gud inom sig själv så brukar det lösa sig. Att använda Gud som någon skrämselpropaganda har aldrig funkat på mig för han är inget att vara rädd för.

Kommentarer
Postat av: Fader Foura

Ja du pont Me...

Kan bara hålla med dig...



Man ska inte läsa allt som det står...

Man ska inte tro allt man läser så som texten är skriven...



Att utläsa det som texten innehåller och se gåtan , då är man på rätt väg....



Allt har inte den innebörd som man först kan tycka sig utläsa....



Man bör ta sig tid att se...Stressa av och känna lugnet...:-)

2009-04-07 @ 10:32:47
Postat av: PM

Tack för den mycket intelligenta kommentaren.

Trevlig påsk!

2009-04-08 @ 10:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0