Tomatsoppa

En arbetslös dag som denna tänkte jag att jag skulle göra hemlagad och god tomatsoppa. Jag knappa in mig på www.tasteline.se och letade upp receptet som innehöll smaskigheter som grädde, massor av kryddor och krossade tomater. Till det tänkte jag ha oststänger och då med Västerbottensost.

Lite stressigt blev det.. jag hade ju bokat en tid på AF till kl.14 och jag är ju inte den snabbaste när jag väl dragit igång sofflunken :-) men jag var på AF i tid och klockan gick, den blev kvart över 2, halv 3 och jag anade att jag slarvat när jag skrev tiden i min almanacka så jag gick till receptionen och kollade. Mycket riktigt, jag var en timme för tidig, min tid var inte förän kl 15 men bättre för tidigt än försent. Sååå, jag traskade vidare till www.hemkop.se och irriterat såg jag veckans annonsvara!

Kelda´s tomatsoppa på extrapris, 14.90 för 5 dl. Hela min kokkonst raserades! För du ska inte inbilla mig att jag står och lagar mat där bara grädden till ingredienserna kostar 10.90. Nä... jag köpte en färdig soppa! Jag insåg att min ekonomiska tänkande vs. mer tid i soffan och blogg var väl investerat *ler*

Tillbaka på AF så fick jag samma handläggare som förra gången, tydligen är hon min nu... *skrattar*
Jag smetar på ett leende och är så positiv, pratar väder och vind, om alla måsten man har om man firar semester hemma?! Hennes uttalande och jag kunde inte annat är förfäras av hennes oförmåga att faktiskt se... det finns människor som inte kan åka en j-vla meter på sin semester utan får verkligen göra det bästa av 4 veckor hemma.. i stan.. på vår gata...
Nåväl... jag ska inte ha kontakt med dom igen förän i maj och tills dess vet jag att jag jobbar full tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0