Artikelserie

En ny artikelserie startar idag i Aftonbladet. Våldet mot kvinnor innanför hemmets 4 väggar som anses som familjetragedi när kvinnan dör.

Varje år mördas 17 kvinnor i svenska hem av deras män.

Jag har ofta hört orden, men jag älskar ju honom och jag har själv uttalat dom orden angående mannen som misshandlade mig. Jag kom däremot underfull med att det handlade inte om att jag älskade honom för jag älskar och har älskat många människor. Däremot så älskade jag inte mig själv och framförallt älskade han inte mig eftersom han ville döda mig.

När en man på ett manipulativt, med mutor eller på annat sätt spelar på mina känslor för att få sin vilja igenom så är det tvärstopp. Det är då man ska förstå att han spelar på den emotionella biten i ett förhållande.

Jag kommer att följa Aftonbladets specialserie för detta är något som vi ska lyfta upp till ytan mer än vad det är idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0