Extreme homemakeover

Vanlig rutin när jag kommer hem från jobbet är att slänga ner mig i soffan medan maten görs färdig av min man och tv står på. Datorn startas och jag funderar över dagen och vad som har hänt på jobbet. Jag återkommer till det men just nu går makeover på trean och jag tänker på blodsband.

Familjen som ska få hjälp denna gången består av mamma till 4 barn och hon är moster till 10. Totalt består hennes familj av 14 barn och de 10 fick hon av sin syster när hon dog i cancer 2004. Ett löfte hon gav sin syster på hennes dödsbädd och samma månad skrev hennes man på papper och ansökte om skilsmässa för han orkade inte med att ta hand om någon annans barn.

Det är här jag börjar tänka.... kärlek och kärleken till sitt eget blod, offer och vilja att ge sin syster det absolut finaste man kan... ett löfte om att ta hand om något som står henne kärt. Min syster V är mig kär men hon bor på tok för långt borta för att jag ska kunna vårda henne som jag önskar nu när hon är sjuk. Hon ska inte dö ifrån oss men det känns ändå jobbigt när jag tänker på hur mycket jag kunnat hjälpa henne om hon funnits närmare. Nu pratar jag inte om några mil utan hon är på andra sidan jorden så det är bara telefon som förbinder oss och internet. Men jag lovar dig älskade syster att... skulle något hända så skulle jag göra allt som står i min makt för att göra dig trygg i att du vet att jag tar hand om de som står dig närmast ditt hjärta. *älskar dig*

Tillbaka till jobbet :-)
Jag fick en lustig fråga idag som jag i min vildaste fantasi jag aldrig trodde mig skulle få... en kund frågade om vi hade vaxat om osten som var på extra pris. Jag frågade lite försiktigt vad hon menade för jag förstog inte. Joo, sa hon, ni har inte tagit in gammal ost från disken ute i butiken och vaxat om den för att sälja som extrapris i delidisken? Jaha, var mitt svar.. Nä verkligen inte! vi får ostar i stora block och skär i lämpliga bitar efter hur du som kund vill ha den.

Ett har jag lärt mig här i livet och det är att man ska aldrig sluta förvåna sig men om man har en förutfattad mening om något så är man ute på hal is. Se människan och saken för den den är... alltid. Sen när man ser galenskapen så får man lösa problemet på plats.

Over and home.


Kommentarer
Postat av: Vicky

Här sitter jag med munnen full av popcorn och tar en pause i grävandet, jag håller på att gräva till ett trädgårdsland!!! i vilket fall som helst sitter jag här och mummsar och tänker på systra mi, Jag älskar dig! och jag vet om att du skulle ta hand om Ethan just som jag hade tagit hand om dina små hulliganer om något hade hänt dig, det finna ingen tvekan. och ja! jag bor aldeles för långt borta!

Saknar er!

Kram

2009-05-09 @ 21:04:31
Postat av: M

Är hon sjuk!? Låter inte trevligt :(

Och om jag och Henrik hade råd skulle vi komma förbi :) Om jag hade en egen tatuerade skulle han få skriva Systra mi på min kropp, min bror brukar kalla mig det.

Det finns inte många saker på denna jord som är bättre än syskon!

2009-05-11 @ 22:31:07
URL: http://madebym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0