Sol

Jag vaknade till ljudet av storstadsbrus och en glittrande sol och bestämde mig för att raskt gå en skön promenad. Efter att ha svept frukosten klev jag ut i 12 graders värme och började gå ner mot kajen. För mig är det inte bara promenaden som ger härligt för kroppen utan även mitt sinne blir drillat när jag ser hur vår jord förändras från vinter till sommar. Jag vill fortfarande säga att vi har vår för björkarna har små musöron och gräsmattorna är gråa men det finns ingen snö. Sopmaskinerna dundrar lite varstans och uteserveringarna har fått upp sina parasoll och inväntar bara att den första riktiga värmen ska slå till på allvar.

Nu sitter jag och läser lokaltidningen och fann en notis om en bloggare i stan som skriver friskt om sina grannar. Han kallar dom för pundare och pedofiler och kräks ut en massa ondska han har i sig. Hans försvar när tidningen intervjuar honom är att det är skönt att skriva av sig. Jag tycker han borde titta mer på sig själv och sitt beteende och varför han mår så dåligt att han måste spy över andra. Kammaråklagaren tycker att grannarna ska polisanmäla honom och vi kan se att förtal har ökat på nätet där man tror sig inte synas.

Det jag skriver och säger i en blogg är för mig att spegla mina tankar. Om tankarna inte är goda eller konstruktiva utan går ut på att bara snacka om andra människor som jag har i min närhet med elaka ord, ja, då har jag problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0