Telesex

Jo, du läste rätt och jag hörde rätt när jag lyssnade på nyheterna från vårt län. "Mia" som hon kallar sig började söka alternativ inkomstkälla i kombination med sina studier i form av telesex. Med en enkel ansökan till företaget som hon googlat fram fick hon jobbet som är provisionsbaserat och hon tjänar 4kr per minut av de 20kr som samtalet kostar. Själv anser hon inte att hon säljer sex utan hon säljer en fantasi.

Här stannar mina ord och jag måste fundera en stund för att avgöra om jag tycker det är rätt eller fel.

Finns det något rätt eller fel?
Det är ju upp till den som gör det, men är det rätt eller fel av den som ringer och köper tjänsten? Jag vill gå lite längre i tanken och funderar mest runt den som faktiskt ringer för att få prata sex. VARFÖR har man behov av det? Är inte sexualiteten något som är i en själv såtillvida att om man är kåt kan man ju faktiskt onanera. Att gå steget ytterligare för att få använda sig av en telefonröst är för mig att man har behov av någon annans uppmärksamhet och då ligger inte tillfredställelsen i att få energikicken och njutningen med sig själv utan man måste få yttre stimuli i form av en annan person.

Jag är lite kluven här eftersom jag själv tycker sex är något underbart härligt och telesex ger ingenting förutom ytterligare tomhet och vånda när man inte kan få sina kroppsliga lustar tillfredställda på annat sätt. Sen funderar jag vidare i varför man aldrig hör talas om män som jobbar med t.ex telefonsex, varför är det bara kvinnor?

Har vi kvinnor mindre behov? det tror jag inte men vi kanske inte söker den enkla vägen med att bara tömma och glömma. Vi vill ha närhet och värme som en del i hela behovet vilket jag egentligen tror dessa män också vill ha men för att gå den snabba vägen så tar man till hjälp av det som just finns till hands och i detta fallet ett telenummer bort som kostar multum med pengar för lite bekräftelsebehov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0