Män är djur

varför jag säger så är för att en av mina bästa vänner har denna morgon berättat för mig att hennes pappa försökt kyssa henne. Alltså en riktig tungkyss. Jag föll ihop i soffan och fick ta mycket luft för att orka lyssna på hennes berättelse och torka hennes tårar.

En helt vanlig familjehelg för 1 månad sedan hemma hos hennes pappa och hans fru, min vän hade med sig sin son och de skulle sova över. Pappans fru åkte på lördagen iväg på en arbetsresa och tillsammans med sin pappa skulle de ha en trevlig kväll med lite god mat och vin. Pappan hade tagit starkare alkohol under kvällen och när sonen lagt sig för att sova så satt de i soffan och tittade på tv i varsin ände av soffan. Pappan nickade till och min vän bar ut disk i köket och gjorde sig redo för att avsluta kvällen då pappan kom ut i köket och ställde sig ivägen när hon skulle gå förbi för att göra toalett. Min vän sa till honom att nu ska jag gå och sova pappa, och gav honom en godnattkram.

Det var då hans läppar rörde sig över hennes kind och fångade hennes läppar och tungan kom som en orm slingrande. Min vän drog sig undan med skrämd blick och sa, jag ska gå och lägga mig nu och tog sig ur hans grepp. Han gick efter henne och slet tag i hennes arm, drog ut linningen på hennes tröja och sa med arg röst - du är som din mor, ta och klä dig lite bättre.

Min vän sprang in på toaletten och låste dörren. Darrande och helt bestört av det hon just upplevt fick henne att börja gråta och hon förstog inte vad som hände, han har aldrig gjort så förut. Hon smög sig ut genom dörren och in till sin sovande son där hon kröp ner under sitt täcke motvilligt. Hennes hjärta dunkade när hon ser hans silluett utanför glasdörren och hon hör hur han tar i handtaget och öppnar dörren. När han står där i dörren, naken, så fick hon dock kraft att med barsk röst säga till honom att nu ska VI sova, jag vill att du går nu, godnatt pappa. Han vände om i dörren och den natten sov hon inte en blund.

Dagen efteråt till frukost så åt de på skilda håll, sonen höll henne upptagen med annat men hennes tankar var ändå på det som hänt föregående kväll. Pappan åkte till sin firma och min vän tog en promenad med sonen och bestämde sig för att gå förbi pappans jobb där hon talade om för honom att det som hände igår ville hon ALDRIG mer få uppleva.

Jag har just pratat med min vän per telefon och att en familj nu är upplöst är bara att konstatera. En familj som fungerat i 38 år har genom en mans djuriska lustar, till sin dotter gjort att han nu förlorat henne för evigt. Hon kommer aldrig mer att besöka honom vilket innebär att en liten son har även förlorat sin morfar.

Så frågan är, är män djur som med sin lusta tror att alla kvinnor oavsett blodsband är honor?
Allt man läser, allt man hör, allt man ser gör att jag börjar tro att mannens kraft är påväg att upplösas och han tar till det enda han har kvar, sin könsmakt. Den som förgör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0