Bingo

I dagens it värld med närheten till allt så behöver man inte ens gå till en bingohall utan man kan spela på nätet. Jag har sett reklam på allt detta med bingo på tv så jag tänkte att jag skulle testa vad det är för något. Jag gjorde en användare på en sida där jag fick gratisspel för att pröva.

Sådärja, då var det dags att välja nummer och pling så var spelet igång. Till min förvåning behöver jag inte ens leta efter numret själv utan den markerades av färg så man sitter som en idiot och hör nummeruppläsningen men behöver inget göra. Efter 8 dragningar så blir det BINGO och man får börja en ny omgång. Jag köpte bara enraders så efter 6 spel började det bli tråkigt så istället kollade jag runt och fann en chat där man kunde samtal samtidigt som spelet pågick.

Det är nu vi kommer till det som jag anser kritiskt...... Vad är det för idioter som sitter och spelar på sånt här skit?
Jo, jag prövade jag med men insåg snabbt att tempot är för högt, pengarna rasslar åt fel håll och människorna jag började prata med hade helt tappat verklighetsbegreppet.

Jag ställde en enkel fråga rakt ut till alla på chaten om de på största allvar trodde att dom skulle vinna storkovan och svaren haglade tillbaka med att vi har visst vunnit. Endel hade vunnit flera hundra tusen och andra några tusen. Min klassiska fråga om hur mycket de satsat under denna tid uteblev som väntat. Efter en stund satt jag här och skrattade för mig själv när jag såg deltagarnas kommentarer som.. bara 37, bara 37... snart vinner jag, håll tummarna, jag kommer att gråta av lycka om jag vinner, jag är värd att vinna osv.

Min sista kommentar till deltagarna var att  ni måtte ha spelberoende som sitter här dagarna i ända och på allvar tror på nåt som är ett beroendeframkallande och vips så åkte jag ut ur gruppen. Det i sin tur blev ju intressant, man är övervakad också. För mig var det dock en trevlig men tragisk erfarenhet av att se hålögda människor stirra på nummer men jag var nog den ende som kände att jag fått en högvinst på BINGO när jag stängde ner sidan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0