10 år senare...

tänker jag tillbaka då allt började.

Om någon sagt till mig att det kommer att ta 10 år innan du är på fötter igen, väl förankrad och trygg i dig själv, ja, då skulle jag ha frågat mig hur jag skulle orka följa min egen vilja.

Att få sin vilja igenom i vad man egentligen vill, vad hjärtat säger att man mår bra av är inte alltid så lätt. Man går emot andras önskan om hur de vill att man ska vara och  andras förväntningar om hur det ska vara. Det är lätt att ha drömmar och förväntningar men att leva upp till dom kräver mod, kraft och i många fall tårar.

10 år tog det mig att sitta trygg igen med en känsla av stort välbefinnande och en full fri vilja där ingen styr mig i hur jag ska tänka för att passa in. Inga krav på min kropp längre och inget tvång av att duga.

Att acceptera hjärtats röst leder till inre frid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0