Liten kärlek

Min stora kärlek ska åka bort på fredag. Han har kickoff med jobbet och lämnar mig ensam kvar i stora stan. Men inga tårar här inte! jag är superglad att han ska få inspiration via jobbet och han är redan en mycket bra säljare men man måste få nya ideer för att fortsätta tycka att det är kul på jobbet.

Han pratar med vackra damer hela dagarna och jag vet att hans sammetslena röst är upphetsande *skrattar*
Snart är det stor mässa via hans jobb och då skiner han upp för då får han träffa dom han pratar med hela dagarna. Sånt är alltid kul. Som sagt... han åker på kickoff till på lördag och jag funderade över vad jag skulle göra i min ensamhet.

Lilla kärleken pratade jag med igår per telefon och han var bjuden på fest på fredag i stan men när han hörde att jag skulle vara ensam så sa han att mamma, du går alltid först så jag kommer till dig istället..
Jag funderade på vad han menade egentligen, långt där bak i orden, och först idag slog det mig att han faktiskt har gjort ett sådant val en gång tidigare.

Detta är stort..... håll i er nu.... men han valde mig före sin flickvän.

Han har haft flickvän på annan ort under en längre tid, dom har hälsat på, jag har pratat, skrattat, skämtat och även sagt ifrån när jag ogillat något och jag tänker inte gå in på vad det var för jag har lovat en gång för alla att inte prata om det offentligt men denna flicka hon tycker inte om mig, inte om oss och absolut inte vårt hem.

Jag sa till sonen att han skulle välja henne när det var som mest stormigast och att han skulle försöka få deras förhållande att fungera. Sen att han då valde att åka till henne och inte att besöka mig under 6 månader var en uppoffring från min sida för att han inte skulle behöva slitas och dras mellan två kvinnor som han älskade.
Jag ställde honom också frågan om hur han kunde tänka sig att jag inte fanns i deras liv den dagen de får barn. Hur ska det fungera med mitt umgänge med barnbarnen, att besöka dom, att prata lätt och trevlig om hon inte tycker om mig? Tankar som jag kan se, men som han inte ännu vet hur det kan vara i praktiken.


Men nu är det slut mellan dom.
Men mamma finns alltid kvar oavsett vad som händer i livet.
På fredag kommer han och vi ska gå pubrunda, bara han och jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0