En glad överraskning

Jag vill berätta om vad som hände när jag fyllde år här i mitten på juli månad. Det var en helt vanlig vardag och jag jobbade ganska sent. När jag kom hem låg det ett så fin kort på hallmattan och jag sprättade försiktigt upp det och möttes av glada tillrop med gratulationer på min födelsedag.

Jag öppnade kortet och blev genast isandes kall och varm på samma gång. Handstilen såg precis ut som min mors och jag kände ett uns av sorg. Jag har varje morgon i hela mitt liv, klockan 07.24 blivit väckt till mammas glada tulpansång på min födelsedag och det kan jag säga, det saknar man när det inte finns längre. Men så detta vackra kort i min hand, som kom från mammas absolut äldsta väninna Margareta.


Hon skrev så fint till mig, hon berättade om hennes första möte med mig samma dag för då ex. antal år sedan och hur stolt min mor var över att jag var hennes. Längst bak på kortet stod kontaktuppgifter till M så jag kastade mig på datorn och skickade iväg ett långt brev där jag berättade om mina syskon och mig själv, om vad som hänt sen 2004 då vi möttes på mammas begravning. Jag fick snabbt tillbaka ett svar där hon beskrev sitt liv med barn och barnbarn, hus i Spanien och härlig pensionstid men också ilskan över vad mamma hade gjort med sitt liv.


M berättade att hon genom alla år kollat upp mig via internet och följt mig var jag varit och jag tackar internet för det. Enkla upplysningar som gör att en människa som jag inte visste brydde sig om mig så mycket kunde finna igen mig och sända mig en hälsning på min födelsedag.
What goes around - comes around - skriver och säger många, och ja, så är det. Det man ger eller inte, ger får man tillbaka. Kanske inte från den man själv har gett till men i en annan form. Det handlar inte heller om materiella ting utan det kan räcka med en tanke. Så vårda din tanke och tänk kärlek.


Kärlek och Ljus till Er alla ☼♥♪




Dagens Tub - Justin Timberlake - What goes around comes around

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0