Plantering

Jag har varit på bio och sett Inception. En djupdykning i dina drömmar och en blandning av meditiation och psykos. Så såg jag filmen. Hur vårt undermedvetna bär på drömmar och förväntningar som tillslut kollapsar totalt då verkligheten hinner ikapp och man vågar säga, jag känner skuld, jag har förorsakat denna sorg, jag är den skyldige till min och din smärta.

Hur vi projicteras av andras själsliga tankar och påverkas så till den grad att vi glömmer vår egen vilja, någon annan kan med krafter vi inte förstår plantera något som vi TROR är vår egen idé. Detta är ett spel, det är ett spel som förekommer varje dag i olika grader, i media och bland vänner. Det finns en anledning till varför misshandlade kvinnor är styrda av männen som misshandlar. De har blivit projicterade av mannens djupa och själsliga skuld. Det finns en anledning till varför grupperingar sker, mobbing och svek, de har blivit påverkade av en stark ledare som har inplanterat något i det du tror är en dröm men när verkligheten kommer ifatt, då kommer skulden och du är en deltagare i ett dreamteam där du tappat kontrollen över din egen vilja.

Så vad gör man då för att hejda en framfart av drömmar som man vill styra. För mig finns enbart... tänk kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0