10 Januari 2010

Jag vaknade denna morgon med en ny känsla, en ny värme och en ny fantastisk dag. Som vanligt trippade jag ut i köket för att kolla dagens temp och utifrån den lägga upp programmet. Efter en snabb dos protein bestämde vi oss för att gå ut och ta luft och tona in de första solstrålarna som nu har kommit tillbaka. Solen har stått lågt, ibland inte ens orkat skina alls men nu är hon tillbaka och än om hon just så pass lyckas titta över kanten så är hon där. Man riktigt ser kärnan och var auran har sitt ursprung ifrån, det är solen i oss som ger det vackra skimmer som man ser även på denna bilden. Kan du se skimret runt människan och vilka färger den själen bär?




Bilden är tagen vid kajen, där vi sommartid har två härliga uterestauranger varvid både jag och min man jobbat vid den ena sommaren 2007. En helt galen sommar med tungt jobb som RC och KC men avslutades med vårt bröllop den 1 september. Vi fortsatte vidar mot Grubbe och passerade då gamla Tegsbron och det är så kul att se hur vår kulturhuvudstad 2014 på alla sätt vill visa konsten, för under bron fann vi denna skapelse. Man funderar ju lite vad det är och är ett litet spel för fantasin men jag fick det iaf till att det var renar med olika sorters slädar :-)


Umeå är fylld med cykel och gångvägar, en stor bidragande orsak är att Umeå är en av de stora Universitets städerna och vi har ca 10.000 studenter varje år, med cyklar. Åsså vi då, billösa paret som gärna går eller cyklar för både hälsan och miljön. Sen är jag ju en som inte har sånt jag inte behöver så bil både kostar, tar plats och är ett krav jag inte vill ha i mitt liv. Så dessa cykelvägar är väl underhållna även vintertid och viss tusan är det vackert när man kommer och går, och ser detta!

 
                             


Aldrig är väl vintern så vacker som nu! jag ser verkligen fram till då solen värmer mer än hon gör nu, för då är det ryggsäcken på, fylld med godsaker och sen hela dagen sittandes i en snödriva och låta strålarna fylla upp mitt inre förråd. För mig är solen källan till allt och hon måste väckas inom en för att man ska se det vackra i allt, även det mest smutsiga och otrevliga i mig själv. Det är då jag brukar säga att man har vaknat.

Skön SUNday på er alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0