Mata inte vargen..

är ett ordspråk som jag gillar!
Om man inte matar vargen dör den.

Ordspråk är kul, de finns språk som är bara nonsens men några som är helt sannolika.

En riktig vän kommer alltid tillbaka. Det fick jag bevis på idag då en ungdomsvän och en vän som jag hade kontakt med varje dag då våra barn är födda mellan bara två veckors mellanrum, kom in på mitt jobb. Jag har inte sett henne på 3 år men hennes leende när jag fick lägga mina armar om henne och ge henne den varmaste kram jag kunde var obetalbart och det var som som om vi aldrig varit ifrån varandra.

En glad överraskning och att hon tog sig tid till att söka upp mig. Vi har haft kontakt på Facebook sen just före jul då vi fann igen varandra och ja, det var ett kärt återseende.

Jag tror på att... om man tar bort något gammalt och dåligt, så kommer nytt och friskt in. Även bland vänner.


Kommentarer
Postat av: M

Åhh vad glad jag blir av att höra från dig. Har tänkt mycket på er och hur jag skulle vilja flytta till Umeå och fika med er. Mitt liv har kommit till ett skede då jag är utan hopp och tänker då på hur inspirerande jag tycker att du är. Tack för att jag fått träffa både dig och din man. Och tacka Vicky så mycket för presenten, vad det nu än är.

2010-01-16 @ 00:43:13
URL: http://madebym.blogg.se/
Postat av: Javabönan

Kikar in och ser vad du pysslar med...ni har lika mycket snö som vi har men här har det varit grått de senaste dagarna. Jag målar och målar och målar och till helgen ska vi lägga golv och isolera under.



Kraaaaaaaaaam

2010-01-19 @ 15:37:32
URL: http://javabonan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0