Nörd

Ja, jag är nog en riktig nörd när det gäller vissa saker. Jag köpte ny dator för 7 månader sen och frågade om det fanns inbyggt modem i den jag tittade på. Säljaren kliade sig lite i huvudet och sa att det var en för billig modell jag tittade på för att det skulle vara standard i datorn.

Visst, jag köper inte ofta datorer och jag använder den till enkla saker så varför lägga ut mer än de 3000kr jag skulle göra var min enkla fråga till säljaren. Hon svarade att det kan vara bekvämt att ha inbyggt modem så man kan köra det trådlöst. Jag svarade henne att det är lugnt, jag har allt jag då behöver hemma så jag tar den här modellen än om jag ska ha en liten propp i sidan på datorn när jag surfar.

Igår satt jag och surade lite över att jag blivit avstängd från en annan sajt. Jag är oskyldigt dömd! visst är det så man brukar säga? *ler ironiskt* Hur som så lånade jag makens dongel för att smyga in och flukta lite på sajten och jag blev kraftigt förvånad när jag satt fullt uppkopplad utan min propp i datorn och utan att ha installerat dongeln.

JAG HAR INBYGGT MODEM I MIN LILLA BÄRBARA SKITDATOR. *asg* Så nu sitter jag här med marknadens billigaste dator och njuter av friheten att trycka ner datorn mellan mina ben utan att nåt tar emot i sidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0