Efter tio

Jag är inte längre katolik men jag har fortfarande kvar samma man, samma stränghet och samma humör.
Den fd. nunnans förklaring på sin fysiska man och likheten med Gud.
Hennes ifrågasättande av kyrkan och dess regler kom under tiden hon var i kloster. Boken heter
Inte längre nunna av författaren Helene Hägglund. En berättelse om hur en ledare i form av abbedissa styr och manipulerar systrarna. Idag är hon gift och har 2 barn och helt lämnat kyrkan men inte sin tro.

Malin Berghagen berättar om sitt liv som kändisbarn, att ha varit sjuk i Bulimi och medberoende i ett förhållande. Hon berättar om hur hon försökte rädda sin man i hans beroende, hur hon skulle hjälpa honom men hon la istället locket på och som troende vara snäll och god. En våldsam handling mot sig själv för man kan inte rädda andra, bara sig själv. I ett helt år ifrågasatte hon sig själv, inte någon annan och på så sätt komma fram till det som var bäst för henne själv och familjen.

Allt det där har jag gått igenom. Ifrågasättande, tro, missbruk och utplåning av sig själv för att man vill hjälpa.
Men idag inte längre sökare utan finnare.

Kommentarer
Postat av: coldreset

Läser din blogg idag med högt huvud!

Inser att jag var en del av det du skriver...

Är stolt över det som jag förändrat i mig

själv, Tack vare det jobb du gjort och för de sorger som du fått utstå!

Jag är inte stolt över de handlingar jag gjorde , men jag är stolt över det resultat jag åstakommit med mitt eget arbete av mig själv!



Jag är även oerhört stolt över dig och ser vilken fantastisk kvinna du är...



Nu är den nya tiden inne för vår gemensamma

förvandling och förändring!



Tack för att du finns....

2009-04-20 @ 14:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0