Skvallerblaskor

är något som jag aldrig köper men på jobbet ligger dom utspridda runt lunchborden. Jag erkänner att jag kan inte låta bli att bläddra i dom och förundras över hur det kan vara kul att vara journalist på en sån tidning. Jag måste ju medge att dom är otroligt finurliga på att få ihop text till en bild som överhuvudtaget inte har med situation att göra då bilden togs. Nog för att jag inte har en aning om när bilden togs och i vilket sammanhang men på nåt sätt så läser jag det inte som att det alltid handlar om det dom försöker få fram i sitt budskap.

Jag följer Hovbloggen som är en förlängd arm av Aftonbladet när det gäller våra kungligheter. Där tror jag däremot på det som skrivs eftersom det inte får skrivas om vad och hur som helst när det gäller vår regent. Men att se Angelina Jolie i tårar för att hon är svartsjuk på en bild från en inspelningsdag får mig allt att fundera lite hur man kan vilja jobba som skribent för en skvallertidning.

Vad är det som gör att folk är så otroligt intresserade av andra människor? Varför kan jag inte låta bli att läsa smaskigheterna än fast jag inte tror mycket om det som skrivs? Ja, det svaret har jag inte än men det kommer väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0