Årskrönika

   Min egen årscykel börjar gå mot sitt slut. Jag gör varje år en läxa och tittar tillbaka på tidigare år för att se mönster, lära mig av mina misstag och få en indikation om vad jag ska tänka på för att bryta negativa cirklar.

Årsläxor är karmabetonade, dvs det man gör mot andra och sig själv får man uppleva i en balans, det kommer tillbaka.. Årsläxor kommer tillbaka i 9 års perioder och 2009 års händelser tar mig tillbaka till 2000, och som mitt liv såg ut då.

2000 var ett år av tunga uppgifter. Jag hade varit sjuk en längre period i utmattningssyndrom som då hette utbränd, sprungit in i väggen osv. Jobbet med mycket ansvar och ett funktionshindrat barn gjorde livet extra betungande. En bror som flyttade till mig och blev mitt ansvar när ingen annan kunde eller ville. Ett äktenskap som jag insåg inte gick att rädda och mina tankar hur jag skulle avsluta det hela tog form. Flera tunga poster i mitt liv.

Det jag gjorde då, speglar sig tillbaka under 2009 som har gett mig nytt fast arbete, i ett konkurerande företag och en ny insikt i ett nytt äktenskap som bara blir bättre och bättre ju mer tiden går och en son som fungerar mycket bra i vårt kravfyllda samhälle. En trygghet och stabilitet i både psyke och fysik.

Acceptansen och förståelsen, styrkan och kraften att genomföra förändringarna och ändå se det positiva är min belöningen som jag nu fått 9 år senare.

Nu står jag inför året 2010 och ska ta mig en titt på 2001. Jag minns 2001 mycket väl, för väl... det var då jag tog många felaktiga beslut och rakt in i elden. Jag lärde mig under det året att man ska vara rädd om sig själv, och andra. Jag lärde mig att en stor vinst i pengar gör dig inte lycklig, det skapade bara mer tankar.

Jag lärde mig att ensamhet är att lära sig älska sig själv.
Jag lärde mig att allt jag säger kan bli verklighet, så se upp med vad du önskar, för det drabbar dig själv i första hand.

Mitt 2010 kommer att innebära stora beslut med ordning och reda. Mycket kommer att handla om samarbete och förhållanden till andra. Det kommer att handla om fastare band, viktiga avtal och kontrakt. Inte alltid papperskontrakt om materiella ting utan kontrakt med mig själv och min målsättning om vad som är viktigt i livet.

Jag kommer att ha stor kontroll över mitt liv detta året och veta exakt vad som är rätt för mig och fast jag är stark i mig själv så vill jag ha en stor gemenskap med andra. Mitt år 2010 handlar om rättvisa, att se till andras behov men samtidigt har jag så mycket distans att jag själv inte blir utnyttjad. En total motsats till 2001, men denna gången vet jag hur jag ska göra.

Att läsa i kort är att läsa mig själv, foton från 2001 vittnar om vad jag ska akta mig för.

Gott Slut!
Med en av mina favoriter 2001 :-)
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tycker om dina inlägg och även denna låt.

2009-12-30 @ 01:50:55
Postat av: Anonym

Tack Johanna!

Kul att du gillar mina tankar och du är välkommen tillbaka.

2009-12-31 @ 15:58:32
Postat av: Anonym

Min o Jonas låt*

2010-01-25 @ 14:37:38
URL: http://evalottastenvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0