Life sucks right now

Vad har livet mer att ge?
Vad vill jag ge livet?
Just nu finns ingen energi, ork eller lust till livet överhuvudtaget. Det känns som jag har gjort allt redan och lusten till att utforska nya saker finns inte. Allt går i samma cirkel och ingen kick får mig att bli hyperlycklig och jubla över att allt är så fantastiskt.

Kan det vara så att jag är  missnöjd med mitt jobb? Att jag fantiserade om att det var något annat än vad som sas i rekryteringsannonsen? Jag hatar verkligen försäljningsväggar där min ruta lyser tom dagarna i ända. Jag är ingen verbal stjärna som knullar skallen för folk med försäljningsargument som jag själv irriterar mig på när någon ringer hem till mig. Jag tror på vänlighet, mjuk framtoning och trygg försäljningsteknik men tyvärr ger det inga pengar och inga pengar, inget jobb. Inga pengar inget hem, inga pengar, inget liv.

Sååå, vad har livet att ge? jo, jobb som ska ge pengar men jag är inte där.

Hur ser mitt privata liv ut? Jo, det är fint. Lugnt, trygg men som alltid i hela mitt liv så har en oro gnagt sig fast i mig.. vad händer i morgon? Jag vet inte men jag vet att det kan hända något som får mig att rämna och tänka, varför såg jag inte och kunde förhindra det?

Jag önskar faktiskt att jag kunde komma tillbaka till det som en gång var när jag inte tänkte alls. Då jag bara sprang på och allt löste sig. En blandning på naivitet och lättsamhet som gjorde att man sprudlade av liv och skratten stog som en kaskad runt ansiktet. Nu är det tunga suckar och tunga steg och där sängen är som skönast då man bara får sova och inte bry sig så mycket om vad som händer där ute.

Hela jag känner mig som en tung tunna som vattnet sakta rinner ur och mina drömmar om en weekend till nåt roligt har byts till att jag måste spara varje krona för jag vet inte vad som händer i morgon. Drömmen om 4 veckors semester har bytts mot att jag måste jobba 2 veckor för att få en hel månadslön. Jag har ju bestämt mig för att bli skuldfri detta år så varför i helvete klagar jag när jag själv har valt detta. Men mål är mål och sen får man ta skiten.

Hepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0