Nätets vaglar

Jag tillbringade många år vid min dator. Min älskade dator som höll mig vid liv. Där lärde jag mig otroligt mycket om människan och något som jag kom fram till var att den som satt vid skärmen var sanningen i verkligheten.

Det var här på nätet som de tog fram sitt rätta jag i alla former, sånt som man inte ser när man möts över en kaffe utan sånt som i de flesta fall glimtade fram efter ett tags umgänge. En skrämmande tanke tycker många men för mig var det otroligt bra för därmed undvek jag ett antal dejter som kunnat bli totalt förödande för min tro på att människan trots allt någonstans inte vill vara grym.

Saken är oftast den att dålig kommunikation mellan människor grundar sig i att man retar sig på något hos någon fast man inte kan säga vad det är som irriterar en så otroligt. Jag tror man speglar sig och är det så att människan är god så blir man förbannad för man tänker att den där har ju inte levt och varit med om någonting, inga sår eller krossat hjärta så hur faan kan hon vara så hurtig. Man själv tycker egentligen att man är sunk men försöker hålla uppe en attityd för att orka stå ut med sig själv.

En människa som man istället uppfattar som förjävlig och elak visar att man har kommit förbi bitterhet och hämdlystnad i det man kanske upplevt i livet. Möter man på en sån människa är det bara att vända ryggen till, visa att man är stark nog att ta ett knivhugg men att man inte påverkas av det för den människan är trots allt en olycklig varelse som inte har annat att komma med än elakheter. Kaxig attityd - rädsla för att visa hur sårbar man egentligen är och gör allt för att hålla uppe en fasad så ingen tar sig in genom skalet.

Sen finns det ju alltid dom som är så upp i det blå så man undrar hur hårt de landar den gången de är påväg ner, blir det krasch eller kommer dom att klara sig med syragsmask. Jag har lärt mig att skratta och le bakom skärmen, skaka på huvudet och säga patetiskt, dåre och stackars varelse utan att lägga det i nervärderande kommentarer. Min energi kommer ändå att fångas upp av den jag strålar det till och ja, känner du den så vill jag bara säga grattis, du är påväg mot en ny fas i din personliga utveckling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0