X 2008

Jag läser hennes blogg med tillförsikt och inser att hennes utveckling går väldigt sakta. Samma beteende mönster, samma språk och samma funderingar som det var för 2 år sedan. Själv tittar jag tillbaka på det året som gott och inser att detta året har varit det lugnaste i mitt liv på många år. Ingen död, ingen depression och ingen ångest. Det har varit ett år med många ljusa stunder, många skratt och en tid för djupare kärlek.

Mitt mål för 2009 är att bli totalt ekonomiskt oberoende. Det kan låta väldigt ambitiöst med ett visst hånleende i mungipan men för mig är inte ett ekonomiskt oberoende att ha pengar i miljoner. För mig är det kravet och skulden av att ha en press på sig av något lån eller möjligen en kredit. Jag är beredd att avstå semestern i sommar för att betala det som är kvar på mitt lån som hänger kvar sen en gammal tid i mitt liv då mitt förstånd inte var det bästa. Med beslutsamhet och vilja så får man precis allt det man vill, bara man har tålamod.

Så jag välkomnar 2009 och hoppas på ett år i ekonomins tecken mot positiva värden. Skulder blir till tid, pengar ger mig tid för annat än att jobba.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Precis den målsättningen har jag med för 2009. Jag kommer inte att bli av med alla lån men jag ska göra mitt bästa för att minska dem och inte dra på mig fler skulder. Framförallt ska jag nu försöka att börja spara. Det är de pengarna jag ska använda när jag behöver istället för dyra krediter och dyl.

2009-02-01 @ 13:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0