Sexköpare

En känd umeföretagare har blivit dömd för sexköp i Stockholm, står det att läsa i lokala tidningen idag.

Det pratas mycket om lagar, vem som är brottsling och vem som är offer. Inte bara allmänt i denna artikelns kommentarer utan överhuvudtaget när man kommer till detta med prostitution. Om vi går ett snäpp längre och tittar på handlingen, vad är det som döljer sig då?

Vad är det som gör att en man är så kåt att han bara måste ha en kvinna att stoppa pitten i för att få utlösning, jo, hans ego. Hans stora egoistiska hjärna som ska ha! kosta vad det kosta vill, han ska ha och betalar för något som bara handlar om ego. Ett mindervärdes komplex som visar sig genom hans lilla huvud.

Att inte dessa män fattar hur vi kvinnor skrattar stort åt deras handlingar, hur svaga och patetiska de är som betalar för att få fylla på sitt egoförråd. Tyvärr har jag inte så mycket till övers för kvinnorna heller som tar betalt för att underhålla sitt missbruk. Missbruk av materiella ting eller droger för ingen kvinna behöver idag sälja sin kropp för mat och tak över huvudet om de sväljer lite stolthet och söker hjälp och det var från första början just det, mat och tak över huvudet för kvinnan och hennes barn som drev henne till mannens maktutövande.

Min värdighet och min kropp är långt mycket mer värd än att jag skulle tillåta en man att bruka min kropp för pengar. Mycket går att köpa men inte kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0