En respons på ett inlägg

Jag gjorde ett inlägg i en blogg igår hos en tjej från Umeå som jag sett på blogglistans mest besökta. Jag skrev ett inlägg som inte handlade om det hon bloggat om utan att hon skulle uppmärksamma att Umeå blir Europas kulturhuvudstad 2014.

En bloggare av hennes "mått" borde rimligtvis skriva något om det för att man är stolt över var man bor men det enda resultatet av mitt lilla, lilla inlägg var att jag fick två kommentarer till min blogg. Sugande, krävande ungdomar som på alla sätt vill HA något istället för att ge. Värvningar, dömanden och ja gudars vet vad. Det finns som sagt att skåda i min blogg Umeå 2014.
Jag traskade då iaf in till bloggerskan som gjort inlägget hos igår men fann bara att hon skulle gå och lägga sig och lite bilder på chips och en munk. Jag kollade in hennes sida och det är som vanligt, hos de flesta, tävlingar, reklam och utseende.
Men men, jag är ju bara en gammal tant som har för mycket erfarenhet av skönhetsidealets negativa sidor på nära håll med operationer, svält och slutligen självmord.

Jag läste någonstans om att bloggandet har blivit dagens unga kvinnors chans att visa vad de kan och tjäna pengar på det utan att männen kan toppa dom. Men visst måste det finnas något annat att skriva om än kläder, smink och prylar?

Kommentarer
Postat av: *Em

Det roligaste av allt är att du går på en av Sveriges mest naturliga bloggerska. Haha, har du för lite fritid eller?

2009-09-09 @ 13:17:15
URL: http://emelojs.blogg.se/
Postat av: Blogginnehavaren

Jag går inte på någon utan jag framförde en åsikt.

Du och jag ser inte lika på vad naturlighet är.

2009-09-09 @ 20:42:06
Postat av: M

Klart det finns annat men prylar är ju så roligt.

Och smycken för den delen :D För att inte tala om väskor!

Hoppas allt är bra

2009-09-10 @ 22:36:05
URL: http://madebym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0