I min...

rottingkorg dök jag ner idag på jakt efter min bruna dagbok. En dagbok där jag skriver om stora händelser i mitt liv, alltså på papper och inte varje år, men när det är något absolut speciellt som jag vill att mina anhöriga så få ta del av den dagen jag är död.

Jag letade efter dagboken för att plocka fram texten jag skrev efter min förste sons förlossning, som en hyllning till honom på hans 21 års dag som är idag! Den berättelsen kommer... men nu till GULDGRUVAN.

I rottingkorgen hade jag lagt ner saker som jag plockade ur mammas hem efter hennes död och fann en poesiebok efter min fostermormor. Jag bläddrade lite försiktigt i den och hittade följande text..


Kärleksfull och vänlig var
glöm en oväns bittra svar
Aldrig bittert må du blicka
Städse hjärtans glad dig skicka
Så ska mänskor älska dig
Du blir sol på deras stig

Dato 19/5 1919

Det är fascinerande! bland mina dagböcker sen 80-talet låg en bok som är snart 100 år gammal. Jag ska vårda den ömt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0