Karma

Igår fick jag en upplevelse som heter duga.

Jag har haft en vän som jag kommit i onåd med av olika och ej förklarbara skäl som jag vill gå in på här av den anledningen att skulle jag ens försöka förklara så skulle du ändå titta på mig och ifrågasätta hur svagt jordbunda vissa är och låter fantasin spela oss ett spratt. Men i psyket kan man göra mycket som blir helt galet.


Jag har försökt få till ett telefonsamtal med henne samt att vi ska träffas men hon totalvägrar. Så för oss fungerar inte konflikthantering eller att man ska kunna lösa det med föra ett samtal utan det har helt från hennes sida enbart gått att skriva mail vilket jag tycker är en dålig form av kommunikation när man ska räta ut missförstånd. Hursom, jag blev ombedd igår att inte svara på hennes mail och så är nu gjort. Jag har blockat där jag kan och tagit bort henne där jag kan.


Men nu till grejen.




I samma veva som jag får det mailet från henne så ringde min telefon och på andra sidan hör jag Brahma som på lika knaglig engelska som mig, frågar hur jag har det. Han ringde från Indien där han bor och jag blev så lycklig över hans omtanke. Jag och Brahma delade och delar fortfarande mycket av filosofin på karma och tillåtelse av olikt tänkande men ändå med respekt. Han berättade att han nu sökte jobb efter alla studier i Sverige och att han hoppades få det snart så han kunde gifta sig och bilda familj. Han ville förbereda mig på det så jag kunde planera att komma på bröllopsfesten.




Vad är sannolikheten att en vän som jag inte träffat på 3 år, ringer mig samtidigt som jag sitter med min mail öppen och jag får brevet från ovännen som inte vill träffa mig för att reda ut en konflikt, hör av sig samtidigt till mig?


Liiiten, mycket liten. För mig var det en vägvisare, en indikation på vad och vilken energi jag ska ta åt mig.


Jag valde den med karma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0