Sommardag

Varmt som tusan är det i stan. 24 grader i skuggan och svetten har drypt på mig idag. Vi har varit på sopptippen med återvinning och nu är förrådet helt utstädat och bara fyllda flyttkartonger.

Idag försvann mycket av gamla mindre roliga minnen och med det kom jag att tänka på en speciell låt som jag spelade på högsta volym i bilen när jag rullade ut ur byn för sista gången sommaren 2004. Jag sjöng så högt jag kunde och kände mig befriad i min själ då jag gick vidare mot en ensamhet som jag självmant sökte. Jag sökte mig själv och för att nå det så hade jag beslutat mig för att gå deep down under.


Whitesnake - Here I go Again
Och nu är jag påväg igen, denna gången mot min slutdestination och min fullständiga rotavsaknad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0